PARAFIA ŚW. MARII MAGDALENY w Biłgoraju

Wycieczka ministrantów

Od kilku lat, pod koniec roku szkolnego ministranci z naszej parafii wyjeżdżają na krótki wypoczynek pielgrzymkowo-rekreacyjny. Tak też było i w tym roku, z tym że do wyjazdu dołączyła również młodzież oazowa z Dereźni.

Każdą sprawę warto zawierzyć Panu Bogu, więc w przeddzień wyjazdu wszyscy uczestnicy wzięli udział we Mszy św. i procesji wokół naszego sanktuarium, by następnego dnia wczesnym rankiem o godz. 5.00 wyruszyć w drogę.

Na naszej mapie wyjazdu pierwszym przystankiem była miejscowość Zator i Energylandia – największy park rozrywki w Polsce z 80 przeróżnymi atrakcjami dla różnych grup wiekowych, w tym 11 kolejkami górskimi (rollercoasterami), karuzelami i innym ekstremalnymi urządzeniami. Każdy mógł znaleźć coś odpowiedniego do swoich możliwości, a także pokonać własne słabości, jak np. lęk wysokości. Był to czas pełen wrażeń i dobrej zabawy ale musieliśmy się udać na nocleg przygotowany dla nas w Trzebnicy – w Domu Pielgrzyma przy Międzynarodowym Sanktuarium św. Jadwigi Śląskiej. Modlitwą i Apelem Jasnogórskim podziękowaliśmy za piękny dzień.

Kolejny dzień rozpoczęliśmy od Mszy św. w Sanktuarium św. Jadwigi Śląskiej i po śniadaniu wyruszyliśmy do Wrocławia, gdzie już czekał na nas przewodnik, aby pokazać nam to, co we Wrocławiu najpiękniejsze, czyli archikatedra św. Jana Chrzciciela znajdująca się na wrocławskim Ostrowie Tumskim będąca kościołem katedralnym biskupów wrocławskich, hala stulecia, ogrody Ossolineum, uniwersytet, stare jatki – pomnik zwierząt rzeźnych.  Z przyjemnością obejrzeliśmy pokaz fontanny tańczącej przy muzyce i przespacerowaliśmy się po Ogródku Japońskim, podczas rejsu po Odrze z Przystani Zwierzynieckiej mogliśmy chwilę odpocząć od słońca i podziwiać od strony rzeki Wieżę Ciśnień, Most Grunwaldzki, Urząd Wojewódzki i Muzeum Narodowe, na koniec czekał nas jeszcze spacer po przepięknym Rynku z kamienicami z różnych epok historycznych. Chwila na zakup pamiątek i powrót do Trzebnicy, ponieważ po kolacji, modlitwie i Apelu Jasnogórskim trzeba było kibicować naszej narodowej drużynie piłkarskiej rozgrywającej mecz towarzyski z Chile.

W sobotę bardzo wczesnym rankiem wraz z przewodnikiem wyruszyliśmy do czeskiej Pragi by zwiedzić zabytkową dzielnicę Pragi – Stare Miasto. Spacer rozpoczęliśmy od strony Hradu – odpowiednika naszego Wawelu podziwiając po drodze kilkusetletnie kamienice, klasztor Norbertanów z 1140 roku, tarasy widokowe z przepiękną panoramą Pragi, olbrzymią gotycką Katedrę św. Wita, Kościół św. Mikołaja, Hradczańskie Namesti, siedzibę prezydenta, ratusz ze średniowiecznym astronomicznym zegarem Orloy, który niestety w tym czasie jest w remoncie. Na trasie naszego spaceru wśród niezliczonych rzeszy turystów z różnych krajów znalazły się również: Carolinum – Uniwersytet Karola z XIV wieku – najstarszy w tej części Europy, Clementinum – dawne kolegium jezuickie, gdzie obecnie znajdują się zbiory Biblioteki  Narodowej. Jeszcze spacer po Moście Karola – jedną z najsłynniejszych i najczęściej odwiedzanych atrakcji turystycznych w Pradze, chwila na zakup pamiątek i czas na powrót do Polski na miejsce naszego noclegu. Jeszcze po drodze, zanim dotarliśmy do autokaru czekała niespodziewana atrakcja – przejazd metrem na umówione miejsce zbiórki. Niektórzy po raz pierwszy mieli taką możliwość.

Ostatni dzień rozpoczął  się również bardzo wcześnie. Już o 6.30 byliśmy na Mszy św. Grupa ponad 30 ministrantów ubranych w komże i alby wchodząca do prezbiterium tak wczesnym rankiem musiała wzbudzić niemałe zainteresowanie i poruszenie wśród wiernych zgromadzonych w kościele, co zauważył miejscowy ksiądz i szybko wyjaśnił o co chodzi i skąd taka liczna grupa przybyła.

Po śniadaniu i spakowaniu się wyjechaliśmy do Wrocławia, gdzie czekał nas ostatni ale również intensywny i ciekawy dzień wycieczki.

Rozpoczęliśmy od obejrzenia panoramy Wrocławia i okolic z najwyższego punktu widokowego w Polsce znajdującego się na 49 piętrze wieży Sky Tower będącej kompleksem mieszkalnym, biurowym, handlowo-usługowym i rekreacyjnym. Będąc we Wrocławiu nie można pominąć Panoramy Racławickiej, gdzie można podziwiać wielkie malowidło (15 x 114 m!), które dzięki specjalnym zabiegom malarskim i technicznym przenosi obserwatora w inny czas – miejsce zwycięskiej bitwy stoczonej 4 kwietnia 1794 r. pod Racławicami przez wojska powstańcze z udziałem słynnych kosynierów pod wodzą generała Tadeusza Kościuszki z wojskami rosyjskimi dowodzonymi przez generała Tomasowa.

Niedzielne popołudnie to zazwyczaj dla wszystkich czas relaksu i odpoczynku. My wybraliśmy wrocławskie zoo z Afrykarium – jedyne miejsce na świecie poświęcone faunie Afryki, gdzie w specjalnym budynku, kojarzącym się z arką Noego, oraz w jego otoczeniu stworzono zwierzętom niemal domowe warunki, od oceanicznych głębi, przez plaże Morza Czerwonego po dżunglę Kongo. Zamieszkują je m.in. zachwycające żółwie, kolorowe ryby, manaty hipopotamy, płaszczki, rekiny, pingwiny i krokodyle, oraz dziesiątki innych stworzeń.

Każdy z nas spacerując po ogrodzie mógł poobserwować różne interesujące go zwierzęta i odpocząć w cieniu drzew przed długą drogą powrotną do domu.

Młodzież i rodzice dziękują księdzu Sławomirowi za zorganizowanie kolejnego pięknego wyjazdu, podczas którego znaleźliśmy czas i na modlitwę i na rekreację i na uczenie się jak zachowywać się w różnych sytuacjach.

Podziękowania kierujemy również do wszystkich, którzy w jakikolwiek sposób wsparli wyjazd tak licznej grupy młodzieży.

Transmisja na żywo

NIP 918–10–44–588
REGON 040065155

Statystyki

Liczba dzisiejszych odwiedzin: _<BR>\nLiczba odwiedzin w tym tygodniu: _<BR>\nLiczba odwiedzin w tym miesiącu: _<BR>\nW sumie stronę odwiedziło _ osób.